Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x

e-mail: sp2@gostyn.pl

Lokalizacja szkoły

Patron szkoły

Ogłoszenie o wyniku postępowania i wyborze oferty - pobierz plik

Szanowni Rodzice!
Serdecznie zapraszam Państwa z dzieckiem, przyszłorocznym uczniem klasy pierwszej, na spotkanie, które odbędzie się w dniu 10 czerwca 2019 r, o godz. 18:00 w hali sportowej naszej szkoły. Podczas spotkania przedstawione zostaną zespoły klasowe.

Dyrektor Szkoły
Waldemar Minta

Pierwszym punktem podróży było Westerplatte, a z nim Pomnik Obrońców Wybrzeża, na którego tle zrobiliśmy sobie wiele zdjęć. Następnym przystankiem była gdańska Starówka. Na początku zwiedziliśmy statek SS Sołdek, pierwszy zbudowany po wojnie statek w Polsce. Zobaczyliśmy na nim wiele pomieszczeń – zarówno wystawowych, jak i dawniej służących do sterowania statkiem. Na drugi brzeg Motławy dotarliśmy promem, gdzie pod zabytkowym dźwigiem portowym – Żurawiem spotkaliśmy się z panią przewodnik. Odbyliśmy spacer po zabytkach Starówki, głównie ulicy Długiej, na której znajduje się słynna Fontanna Neptuna. Zwiedzanie Starego Miasta zwieńczyliśmy wizytą w Kościele Mariackim, w którym wdrapaliśmy się po 416 schodach, by móc obejrzeć przepiękną panoramę z wieży. Opiekunowie dali nam również trochę wolnego czasu na zakup pamiątek. Potem już tylko pojechaliśmy do pensjonatu we Władysławowie, w którym się zakwaterowaliśmy. Następnego dnia zwiedziliśmy Ocean Park znajdujący się we Władysławowie. Pan Przewodnik z poczuciem humoru opowiadał nam o wielu morskich stworzeniach, m.in. o płetwalu błękitnym - największym zwierzęciu świata. Czekało tam na nas również kilka innych atrakcji takich jak podwodna podróż w wirtualnej rzeczywistości czy spotkanie z wirtualnym wielorybem. Wczesnym popołudniem autokar zawiózł nas do następnego punktu wyprawy - na Hel. Poszliśmy tam do Fokarium. Mieliśmy okazję obejrzeć pokaz karmienia fok oraz eksponaty na ich temat. W końcu czekała nas kolejna wspinaczka, tym razem mniej wymagająca - na latarnię morską, liczącą 40,5 m wysokości. Wracając krętymi schodami w dół, myśleliśmy już tylko o udaniu się na helską plażę. Część z nas uwolniła nogi z butów i boso spacerowała po brzegu usypanym muszelkami i białym piaskiem. Wycieczkę opóźniały przerwy na zdjęcia, lecz któż nie chciałby właśnie tam ich sobie zrobić? Trzeciego, ostatniego już, dnia udaliśmy się do Gdyni. Odwiedziliśmy w niej Akwarium Gdyńskie oraz wypłynęliśmy we wspaniały rejs statkiem MV Smile, podczas którego zdołaliśmy ujrzeć ogromny statek pasażerski MS Queen Victoria. Z Gdyni droga zaprowadziła nas do Sopotu, tam przeszliśmy przez najdłuższe molo Europy. Był to już nasz ostatni punkt zwiedzania. Ze smutkiem żegnaliśmy się z morzem i miło spędzonymi chwilami. Jesteśmy pewni, że każdy z nas będzie świetnie wspominał tę wycieczkę, gdyż była niesamowita.